Blachy oraz blachowkręty – kapitalne połączenie
Jednym z zwykle zadawanych fabrykantom pytań w sprawie blach jest pytanie o ich dobry sposób montażu oraz przechowywania blach w czasie bezpośrednio poprzedzającym zamontowanie ich na dachu. Jeżeli montaż ma nastąpić od razu po zakupie (w najwyższym stopniu trzy do czterech tygodni od daty wyrobów), należy rozciąć opakowanie, w którym znajdują się blachy oraz ustawić je pod nieznacznym skosem, żeby zapewnić spływanie prawdopodobnym wodom opadowym. Jeśli zaś okres między wytwórczością a montażem blach ma być dłuższy, w owym czasie nieodzowne jest rozcięcie paczki, w której blachy zostały dostarczone przez fabrykanta.
Po pewnym czasie między arkuszami wypada umieścić listwy dystansowe, aby umożliwić swobodny przepływ powietrza w opakowaniu. Pod żadnym pozorem nie można kłaść paczki z blachami bezpośrednio na ziemi, a arkusze wypada przechowywać w miejscu bezpiecznym, przewiewnym i suchym, aby nie doprowadzić do zniszczenia blach poprzez działanie czynników środowiskowych – skutkiem tego zainwestuj w blachowkręty. Jedną ze spraw, jaka w najwyższym stopniu interesuje kupujących blachy, jest sposób magazynowania blach między kupnem a montażem.
Niejednokrotnie z powodów technicznych bądź też też budżetowych nie są w stanie bowiem zainstalować blach na dachu bezpośrednio po zakupie. Przede wszystkim, nie wypada blach kłaść bezpośrednio na ziemi, albowiem może doprowadzić to do szeregu defektów chemicznych oraz blokuje odpływ przypuszczalnych wód opadowych, jakie mogą odkryć się w paczce.
Poza tym, nie można pozostawiać blach zamkniętych w nierozciętym opakowaniu. Do prawidłowego i bezpiecznego gromadzenia potrzebują wolnego dojścia powietrza. Jeżeli blachy mają znajdować się w opakowaniu do trzech, czterech tygodni od daty wytwórczości, wystarczy jedynie naciąć paczkę oraz umieścić je pod delikatnym skosem. Jeśli jednakże kupujący organizują trwające dłużej składowanie blach przed montażem, powinni bezdyskusyjnie umieścić między pojedynczymi arkuszami listewki dystansowe, aby umożliwić swobodny dostęp powietrza do blach.